Lázár CSaba Blogja

img_4884.JPG
Egy oldal azoknak akik érdeklődnek a Márkaépítés iránt, és akik márkát szeretnének építeni cégük, termékük nevéből vagy akár saját személyes nevükből vagy szeretnék egyszerűen növelni szeretnék bevételeiket.
További információ: http://lazarcsaba.hu/

Vallás és Vallásszabadság

2017.12.28. 09:44 Lázár CSaba

Mi köze van a vallásoknak és a vallásszabadságnak a Márkaépítéshez? Azt gondolhatnánk, hogy semmi, de az igazság az, hogy sokkal több, mint ahogy azt első ránézésre gondolhatnánk.

prevailing_world_religions_map.png

A világ vezető vallásai földrajzi elhelyezkedés szerint.
(Forrás: wikipedia)

 

Mi is az a vallás?

 

Érdemes a dolgot mindjárt ott kezdeni, hogy mi is az, hogy vallás, mitől lesz valaki vallásos? Vallásosnak azt az embert nevezzük, aki abban hisz, hogy van élet a halál után, hogy valaki több mint a teste, és, hogy a halállal nincs vége a személy létezésének.

Így aztán láthatjuk, hogy ez sokkal inkább egy elképzelés és meggyőződés, mintsem valamilyen egyházhoz való tartozás kérdése.

Ám, azt, hogy ez miképp valósul meg, az már eltérő lehet. És így létrejöhetnek a különböző vallások.

Azt a személyt, aki pedig ezt az elképzelést először alakította ki, őt nevezzük a vallás megálmodójának. Ő a forrása annak a vallásnak. Minden vallásnál meg fogjuk találni azt az egy embert, akitől az a vallás származik. Így megtalálhatjuk a Keresztényeknél Jézust, a Budhistáknál Gautama Sziddhártát, az Iszlámnál Mohamedet vagy ha a modern kor leggyorsabban növekvő vallását, a Szcientológiát nézzük, L. Ron Hubbardot.

Tehát így van egy vallásunk, van egy vallásalapítónk. Majd ahogy egy vallás fejlődésnek indul, annak lehetnek követői, hívei, és létrejön egy azonos hitű csoport, és ezt nevezzük Egyháznak.

És az egyházaknak vannak vezetői, és hívei. És az, ahogyan az emberek a vallásukat gyakorolják és az ő közös hitük összetartja a közösséget.

Az, hogy ki miben hisz, hisz-e egyáltalán valamiben, azaz vallásos-e vagy sem, az az egyéni szabadságjogokhoz tartozik. Ez a jog mindenkit megillet.

Ám, ha megkérdezünk valakit, hogy vallásos-e vagy sem, illetve ha igen, melyik vallást követi egy valamit észrevehetünk. A személy meg van róla győződve, hogy az, amiben ő hisz, az az igaz, és aki nem azt vallja az bizony téved. Érdemes ezt megfigyelni.

 

Tartsd tiszteletben más vallását

 

Ahogy elérkeztünk ehhez a ponthoz, két út áll egy vallás követője előtt. Az egyik út, hogy miközben gyakorolja és terjeszti a hitét, elfogadja azt, hogy mindenki szabadon választhatja meg a hitét, vagy akár a hitetlenségét. A másik út, hogy rátámad azokra, akik nem az ő vallását követik, vagy éppenséggel egyiket sem vallják magukénak, mert az anyagi világ mindenhatóságában hisznek, és materialista világnézetet vallanak.

Abban a pillanatban, amikor valaki, legyen bármelyikhez tartozó, rátámad egy másik csoportra vagy annak tagjaira, egészen biztosan számíthat arra, hogy egyrészt viszont támadásnak teszi ki magát a megtámadott csoport részéről, illetve nagyon sok kívülállót is maga ellen fordíthat ezzel.

Tehát minden vallásnak, ha nem akar bajba kerülni, tiszteletben kell tartania más, az ővétől különböző vallásokat, és ezt meg kell követelnie elsősorban a saját egyházának tagjaitól, és másodsorban el kell érnie, hogy ezt mások is betartsák.

A vallások az emberekért vannak, és nem az emberek ellen. És ha valaki egy vallást akar felhasználni arra, hogy hatalmat szerezzen magának, azt azonnal fel kell ismernie az embereknek, és tenniük kell ez ellen.

Enélkül elképzelhetetlen a béke a földön.

 

Ezért ne szidd soha a versenytársakat, a konkurenciát

 

Nézzük hát meg, hogy hogyan kapcsolódik ez egy céghez, annak értékesítéséhez, és a Márkaépítéshez. Sok helyen olvashattuk már: "A versenytárs kritizálása, szidása mindig veszteségeket okoz." Annak, hogy egy cég elérje, hogy a potenciális vevők inkább nála vásároljanak megvannak a módszerei: jobb szolgáltatás, jobb termékek, jobb PR, jobb Marketing jobb értékesítés. Ezek a módjai annak, hogy valaki új vevőket szerezzen, és ahogyan meg tudja tartani a régieket.

Tehát ugyanúgy, mint a vallások és egyházak esetén, a cégek vezetőinek is fel kell ismerniük, hogy meg kell akadályozniuk, hogy a munkatársak elkezdjék szidni a versenytársakat, azok tagjait és azok vásárlóit. Ez egyenes út az anyagi veszteségekhez, és egyenes út a sikertelenséghez.

Meg kell érteni, hogy az embereknek joguk van ott és annyit vásárolni, ahol és amennyit szeretnének. Ez ugyanúgy, mint a vallásoknál a szabad döntés, a szabad választás joga. Ezt nem lehet és nem is érdemes erővel, és a versenytársak gonosz elpusztítására tett kísérletekkel elérni.

A fókuszban a vevők, és a nekik nyújtott szolgáltatásoknak kell állniuk.

Természetesen továbbra is érvényes minden tudás, amit arra használunk, hogy a vevők jobban felismerjék a Márkák, a cégek, a termékek és a szolgáltatások közötti különbséget, de a fókusz ezekben az esetekben is a vásárlókon, az embereken van.

A megoldás még egyszer: jobb szolgáltatás, jobb termékek, jobb PR, jobb Marketing jobb értékesítés.

És így a Márkánk egyre elfogadottabb lesz egy egyre szélesedő területen.


Harcostársi üdvözlettel:

Lázár CSaba Mike
Értékesítés és Márkaépítés Specialista
Üzleti tanácsadó és tréner

Internet: www.lazarcsaba.com
E-mail: info@lazarcsaba.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://markaepites.blog.hu/api/trackback/id/tr1113526619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása