A gyógyszergyártó cégek sokszor élen járnak a márkaépítésben. Hatalmas előnnyel indulnak a hagyományos vállalkozásokkal szemben, hiszen a rendelkezésükre álló pénzügyi háttér szinte kimeríthetetlennek tekinthetőek, ugyanakkor olyan termékek márkáit építik, amelyek a jobb és kellemesebb élet ígéretét hordozzák.
Új kedvencem ezek közül a Valeriana tartalmú nyugtatók, altatók. Rengeteg márkanév alatt találhatóak a piacon olyan termékek, melyek ezt az anyagot tartalmazzák. De ha már márkaépítésről beszélünk, álljunk neki szakszerűen, és először, ahogy illik, vetkőztessük le a terméket. (A márkaépítők a termékeket "becsomagolják". Így válik egy kókuszzsír fogyókúrás termékké, vagy terhes nőket védő termékké, a Volvo biztonságos autóvá, vagy a Red Bull ital energia itallá.)
Tehát vetkőztessünk. A ruha alatt egy olyan, már kevésbé "marketing ízű" anyagot találunk, a Valeriana népi nevén Macskagyökeret, amit így találunk meg a szótárakban vagy a wikipedian-n. Régóta köztudott, hogy ennek az anyagnak a fogyasztása álmosságot okoz, (jegyezzük is fel magunknak gyorsan, nehogy elfelejtsük) hamar rá lehet tenni a címkét, hogy "NÉPI ALTATÓ", hogy "RÉGÓTA HASZNÁLT", hogy "HAGYOMÁNYOS, és ami talán a legütősebb, hogy "GYÓGYNÖVÉNY".
Hogy tovább "húzzuk a szálat" felszínre kerül, hogy az elnevezés onnan ered, hogy az emberek megfigyelték, ahogyan a macskák visszajárnak egy bizonyos növényhez, melynek szárát rágva kábulatba esnek, majd egyes macskák attól függővé válnak. ( Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Macskagyökér ; Érdemes a youtube-on a cat és a valeriana szavakra rákeresni, érdekes videókat láthatunk)
![]() |
...kábulatba esnek és egyes macskák függővé válnak |
Ennyi információ elég volt ahhoz, hogy elterjedjen teafűként, és szilárd állapotban fogyasztva az altatóként való használata. (A nép találékony, biztosan emlékszünk, ahogy egyes vidékeken a nagymamák mákteát főztek az este síró csecsemőknek, gyerekeknek, míg más vidékeken az óceán túlsó partján vidáman rágják a benszülöttek a koka levelet.)
Ám itt nem állt meg a történet, hiszen rendelkezésre áll egy növény, amit egyszerűen nevezhetünk TERMÉSZETES EREDETŰ alapanyagnak, ami azonnal megszerzi az emberek bizalmát. S, hogy ezt a hatást tovább fokozzuk, a termék pozicionálásánál a "GYÓGYSZER" kategória helyett válasszuk a "TÁPLÁLÉK KIEGÉSZÍTŐ' kategóriát.
Hogy a fentieket még hatásosabbá tegyük, meg is kapjuk a "TERMÉSZETES GYÓGYNÖVÉNYI ALAPANYAGBÓL KÉSZÜLT TÁPLÁLÉK KIEGÉSZÍTŐT".
Eddig brilliáns munkát végzett a márkaépítéssel foglalkozó marketing szakember, ám van még tartalék lehetőség a célpiac kiszélesítésében. Ha a terméknek van egy jól ismert tompító tulajdonsága, akkor nincs más feladat, mint vizsgáljuk meg, kiknek az érdeklődését lehet felkelteni a tompított érzékeléssel. Hogy könnyebben választ kapjunk fordítsuk meg a mondat hangsúlyát, és tegyük fel így a kérdést: KIKNEK VANNAK OLYAN ÉLETHELYZETEI, AMIK ROSSZ ÉRZÉST KELTENEK BENNÜK?
És a válaszok özönleni kezdenek: Akik nem tudnak aludni, akik stresszes életet élnek, akiket idegesít a környezete, akiknek fájdalmaik vannak, akiket zavar a gyereksírás, akik nincsenek jóban a párjukkal, akik utálják a főnöküket, akik utálják a beosztottjaikat, akik utálják az életet és talán még azok is akik nem tudják fizetni a banki törlesztésüket.
Tompítsuk el őket ezzel az könnyen és olcsón elérhető anyaggal, és hip-hop jobban fogják érezni magukat. Persze mikor a Valeriana hatóanyagának hatása másnapra elmúlik, újra jönnek a rossz érzések, de sebaj, jöhet az újabb adag. S ami a marketingesek álma: LÉTREJÖTT EGY TÖRZSVÁSÁRLÓ!
Az, hogy kialakul-e testi függőség vagy sem marketing szempontból szinte mindegy, hiszen az ÉRZELMI KÖTŐDÉST létrehoztuk azzal, hogy a használója tudja: Ettől jobban fogom érezni magam. (Ami sajnos csak pillanatnyilag igaz, hiszen az életbeli helyzet nagy valószínűséggel nem fog változni, s a hatóanyagot is egyre növelni kell a hatás elérése érdekében, ha egyáltalán hosszú távon fenntartható ilyen módon a jó közérzet).
De ne álljunk meg, hiszen a munkának még nincs vége: A következő lépés, hogy találni kell egy jól hangzó márkanevet, ami köré fel tudjuk építeni a teljes építményünket.
Ha ez megvan, kezdődhet a kampány, kiépítjük a vágyakozást boldog és felhőtlen mosolyú emberek és családok fotóival, jöhetnek a szlogenek a jelmondatok...
Elkészült hát a termék, épül a márka. Az, hogy ez milyen hatással van az emberekre egyes márkaépítőket nem zavarja. A márkaépítés két élű fegyver. Nem mindegy kinek a kezében van.
Tehát a lecke: Tanuld meg a márkaépítést, és nem csak márkát tudsz építeni, hanem könnyedén átlátsz a szitán, amikor termékekkel, szolgáltatásokkal és ígéretekkel találkozol. Segíts másoknak, és legyél nagyon sikeres, "Építs te is Márkát vagy szólj a főnöködnek!"
Ezt sajátítják el a FALCON AKADÉMIA - Márkaépítés Programjának résztvevői!
Sajátítsd el a márkaépítés fogásait a FALCON AKADÉMIA - Márkaépítés Programján!
Harcostársi üdvözlettel a Rock Star fedélzetéről:
Lázár CSaba
Márkaépítés Specialista
üzleti tanácsadó és tréner
8600 Siófok Vitorlás kikötő
Internet: www,lazarcsaba.hu
E-mail: info@lazarcsaba.hu
Mobil: 30/664-28-17