Lázár CSaba Blogja

img_4884.JPG
Egy oldal azoknak akik érdeklődnek a Márkaépítés iránt, és akik márkát szeretnének építeni cégük, termékük nevéből vagy akár saját személyes nevükből vagy szeretnék egyszerűen növelni szeretnék bevételeiket.
További információ: http://lazarcsaba.hu/

A Véleményformáló Forrás, avagy Mitől lesz értékes egy Márka?

2013.10.18. 12:50 Lázár CSaba

Mi dönti el, hogy egy márka értékes-e vagy sem? Mitől lesz egy márka az egyik ember számára értékes, míg a másiknak nem? Úgy tűnik a márkák megosztják az embereket, de vajon miért? Ennek próbálunk utána járni következő cikkünkben.

Elég csak járni kelni a világban, és beszélgetni az emberekkel, máris megfigyelhetünk egy nagyon érdekes dolgot. Kérdezd csak meg valakitől: Mi a kedvenc autó márkád? Majd mikor megérkezik a válasz például egy Toyota formájában, kérdezd meg, hogy miért? Majd ezután hosszas magyarázata lesz annak, hogy az adott márka miért is jobb mint az összes többi másik.

Ugyanezt eljátszhatjuk a okostelefonokkal, vagy bármilyen dologgal, aminek márkaneve van, és az illető használja. Különböző válaszokat fogunk kapni a kérdéseinkre különböző emberektől. Azt első ránézésre láthatjuk, hogy valami gond van a "legjobb autó", vagy a "legjobb telefon" elmélettel, hiszen, ha létezne ilyen, akkor mindenkinek egyformán ugyanazt a márkát, ugyanazt a terméket kellene megneveznie. Ha ezt megfejtjük, akkor egy nagyon értékes eszközt fogunk találni márkaépítő munkánkhoz!

Toyota-86_GTS-2012-wallpaper.jpg

Van akinek a kedvenc autója a Toyota, van, akinek nem.
(Kép forrása:  http://www.netcarshow.com/toyota/2012-86_gts/

 
Mi osztja meg az embereket a márkákkal kapcsolatban?

Minden ember, mikor reggel felkel, és bekapcsolja a TV-t  vagy a Rádiót, elkezdi fogadni azokat az információkat, amiket a számára véleményformálónak tartott emberek sugároznak felé. Ugyanez folytatódik a munkahelyeken, a baráti összejöveteleken is, amikor emberek különböző dolgokról mondják el a véleményüket. Aztán jön a nyomtatott vagy online sajtó, amikor újra csak ezt érhetjük tetten: VÉLEMÉNYFORMÁLÓ EMBEREK ÜZENETEKET JUTTATNAK EL AZ EMBEREKHEZ.

Ám itt jön be a képbe az amit keresünk: KI SZÁMÍT VÉLEMÉNYFORMÁLÓNAK?

És igen! Ez a kulcskérdés! Ugyanis a véleményformáló nem attól véleményformáló, mert annak hívják, hanem attól, hogy valakinek a véleményét formálja! VALAKI A SAJÁT VÉLEMÉNYFORMÁLÓJÁNAK VÁLASZTOTTA ŐT! És ebben a választásban, hogy kinek ki a véleményformálója, igen különbözőek az emberek!

Bár mindenki meg van győződve arról, hogy az adott márka által fémjelzett terméket az utolsó atomjáig átvizsgálta, és meggyőződött arról, hogy annál jobb nincs (nem mondom, hogy nincs ilyen), de az esetek túlnyomó részében azt láthatjuk, hogy valaki kapott egy általa VÉLEMÉNYFORMÁLÓNAK TARTOTT FORRÁSBÓL EGY INFORMÁCIÓT amit ő átvett, és a sajátjaként adja át másoknak!

Ezért aztán a márkaneveket tulajdonló cégek hihetetlen összegeket költenek ismert emberek, színészek, zenészek felbérlésére, akikről köztudott, hogy sok ember hallgat rájuk, sok embernek a példaképe, egyszóval: SOK EMBER VÁLASZTOTTA ŐKET VÉLEMÉNYFORMÁLÓ FORRÁSÁNAK!

Tehát a lecke: Legyél mások szemében VÉLEMÉNYFORMÁLÓ FORRÁS, és egy olyan márkaépítő fegyver kerül a birtokodba, amit sokan meg fognak irigyelni! Alakíts ki egy olyan Személyes Márkanevet, amit sokan választanak véleményformálójukká!

Ezt sajátítják el a FALCON AKADÉMIA - Self Branding Programjának résztvevői!



Harcostársi üdvözlettel a Rock Star fedélzetéről:

                                                                          Lázár CSaba
                                                                 Márkaépítés Specialista
                                                                üzleti tanácsadó és tréner

8600 Siófok Vitorlás kikötő
Internet: www,lazarcsaba.hu
E-mail: info@lazarcsaba.hu
Mobil: 30/664-28-17

Sajátítsd el a márkaépítés fogásait a FALCON AKADÉMIA - Márkaépítés Programján!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://markaepites.blog.hu/api/trackback/id/tr705583881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

János Hajdu 2014.01.05. 15:09:39

A leirtakon sajnos nemlepődtem meg, Debrecenben is
ez az eljárás!!
süti beállítások módosítása