Rohanó világban élünk, és úgy tűnik, hogy leginkább ezt a rohanó kort kiszolgáló szolgáltatások, és termékek futnak be gyors karriert, érnek el nagy sikereket. Gyors éttermek, önkiszolgáló vagy gyors kiszolgálású üzletek, mindenhol működő mobiltelefonok, amiken az internet azonnal elérhető, facebook, hogy bárkit elérjünk...
Tehát korunk sikerreceptjét vagy a rohanó társadalmat kiszolgáló gyors megoldások, vagy a rohanás közötti rövid, intenzív megpihenést nyújtó dolgok (wellness, egy hetes síelés) adják. Ez nagyon is igaz, ha körülnézünk. A gumicseréhez már nem kell elmennünk a gumishoz, mert házhoz jön, ugyanúgy mint a pizza.
És mi az amire ehhez az életvitelhez mindenkinek szüksége van? Energiára.
Így korunk szinte törvényszerűen megteremtette az italok új kategóriáját, az energia italt. Természetesen a termék kategóriájának elnevezése tökéletes, és a megálmodója Dietrich Mateschitz a Red Bull tulajdonosa, ahogy mondani szokták, jókor volt jó helyen.
![]() |
A Red Bull által megteremtett kategória elképesztő másolást indított el. Rengetegen utaznak a farvizén, |
De, ha azt gondoljuk, hogy csak ennyi lenne az egész, akkor nagyot tévedünk. Ugyanis ekkor jött csak a munka neheze, a márkaépítés. És nincs mit szépíteni a dolgon, lehet vitatkozni, hogy az energia ital káros, avagy sem, egyesek szerint sajnos, mások szerint szerencsére, a Red Bull tökéletes márkaépítő munkát végzett, és végez.
A kultúra egyszerűen fogalmazva nagyrészt az azt alkotó emberek szokásaiból áll. Érdemes egy gyors elemzést végezni a környezetünkben. Figyeljük meg, hogy keressük-e a gyors megoldásokat? Ha információra van szükségünk, elsétálunk-e a helyi könyvtárba, vagy beütjük-e a kellő szavakat a google-ba? Ha tehetjük a gyors autópályán utazunk-e, vagy kevergünk az alsóbbrendű utakon? Borítékot veszünk-e és elmegyünk a levelünkkel a postára vagy küldünk egy e-mailt? Természetesen a hagyományos dolgok még mindig megvannak, de folyamatosan lecserélődnek. "Az USA 42 államában már nem oktatnak folyóírást a suliban. Harmadik osztálytól viszont kötelező a tízujjas gépelés, mert később minden leckét úgy kell majd beadni."
Hogy mindez jó, vagy sem, azon lehet vitatkozni, de egy biztos. Amelyik vállalkozás nem halad a korral, és a termékei, szolgáltatásai nem az egyre gyorsuló társadalomhoz vannak folyamatosan igazítva, könnyedén úgy járhat, mint a régi korok mesterségei...
Tehát a lecke: Vizsgáld meg a termékedet, vizsgáld meg a szolgáltatásodat. Állapítsd meg, hogy az a rohanó ember kiszolgálására való, vagy a rohanó ember intenzív pihenését szolgálja! Ha ez megvan, akkor dolgozz keményen azon, hogy nagyon, de nagyon jó legyél abban, hogy ő AZT GONDOLJA RÓLA, HOGY SEGíT NEKI AZ ÉPPEN VÉGZETT TEVÉKENYSÉGÉBEN! Nem elég, ha csak Te tudod!
Ezt sajátítják el a FALCON AKADÉMIA - Márkaépítés Programjának résztvevői!
Sajátítsd el a márkaépítés fogásait a FALCON AKADÉMIA - Márkaépítés Programján!
Harcostársi üdvözlettel a Rock Star fedélzetéről:
Lázár CSaba
Márkaépítés Specialista
üzleti tanácsadó és tréner
8600 Siófok Vitorlás kikötő
Internet: www,lazarcsaba.hu
E-mail: info@lazarcsaba.hu
Mobil: 30/664-28-17